Kawa ziarnista Lavazza
KAWA ZIARNISTA LAVAZZA
Zapewne każdemu smakoszowi kawy doskonale jest znana marka Lavazza. Lavazza kojarzy nam się z wysokiej jakości produktami nie bez powodu. Wyśmienita jakość kaw marki Lavazza jest efektem ogromnego doświadczenia oraz niezwykłego zamiłowania do kawy. Nie da się ukryć, że zdolności biznesowe założycieli palarni również mocno wpłynęły na sukces na całym świecie. Obecnie marka Lavazza jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych producentów kawy na świecie.
Kawa Lavazza ziarnista - najlepsza
Kawy ziarniste Lavazza są z pewnością jednymi z najbardziej popularnych w Polsce kaw ziarnistych. Prym wiodą tutaj takie kawy jak Lavazza Qualita ORO, Lavazza Crema e Aroma czy też Lavazza Qualita Rossa. W swojej ofercie producent kaw Lavazza posiada jednak zdecydowanie więcej kaw. Innymi przykładami jakie Lavazza ma w swojej ofercie jest kawa ziarnista Lavazza Tierra, Lavazza Crema Classico czy też Lavazza Crema Dolce.
Kawa ziarnista Lavazza - historia
Historia marki Lavazza rozpoczęła się już ponad 100 lat temu. Nazwa marki Lavazza wywodzi się od nazwiska założyciela Luigi Lavazza. Ten właśnie człowiek urodził się 24 kwietnia 1859 roku. Mężczyzna urodził się w biednej rodzinie w Murisengo. Życie młodego Luigiego nie było łatwe, dlatego jego ojciec marzył o tym, by syn w przyszłości mógł poznać lepsze życie i osiągać sukcesy. Mądrość i doświadczenie ojca, które przekazywał swojemu synowi zdecydowanie się do tego przyczyniły. Luigi Lavazza w wieku 26lat, a więc w 1885 roku wyruszył do Turynu, gdzie zamieszkał. Życiowe doświadczenia tego młodego mężczyzny, które nabywał ciężko pracując i jednocześnie ucząc się, pomogły mu odkryć w sobie ukryty talent. Zdolności biznesowe i niesamowity zmysł do interesów zapoczątkowały ogromny sukces Lavazzy. Już w 1894 roku Luigi przejął sklep mieszczący się w Turynie. Wtedy jeszcze nikt nie pomyślałby o tym, że ten właśnie sklep zapoczątkuje tak wielki, światowy sukces Lavazzy i jego firmy. Powstanie marki Lavazza przypisuje się na 1895 rok. Luigi Lavazza na początku działania swojego sklepu oferował swoim klientom bogaty asortyment. Nie były to wyłącznie produkty spożywcze: alkohol, przyprawy, oliwa czy kawa. Można było zakupić u niego np. mydło.
To co wyróżniało go od innych sklepikarzy to fakt, że zapewniał swoim klientom dostawę towaru do domu. Zaopatrywał również w niezbędne produkty pobliskie kawiarnie i restauracje. Firma rozwijała się dość szybko. W 1900 roku Lavazza zatrudniał już sześciu pracowników i działał jako hurtownik. Lavazza był absolwentem studiów chemicznym, co pomagało mu coraz lepiej poznawać najbardziej interesujący go produkt, jakim była kawa. Dzięki ciekawości i bystrości rozwijał stale swoją wiedzę na ten temat, co spowodowało, że mógł stale ulepszać swoje produkty. Jego przełomowym posunięciem, wynikającym z wiedzy jaką posiadał było stworzenie mieszanki kaw. Krótko mówiąc chodziło o połączenie różnych gatunków ziaren, dzięki czemu uzyskiwał kawy o wyjątkowym smaku i doskonałym aromacie. Zmysł biznesowy jakim kierował się w swoich działaniach zapoczątkował niezwykle dynamiczny rozwój firmy. W 1915r. Luigi zatrudniał już 40 pracowników, a firma przeniosła się do większego obiektu. Kolejnym pomysłem, który wyróżniał go spośród innych było wprowadzenie pergaminowych opakowań na kawę. To ekskluzywne opakowanie sprawiało, że jego kawa utrzymywała smak i aromat na długi czas. Dzięki temu wieści o jego firmie coraz bardziej się roznosiły, a sprzedaż jego produktów była możliwa już nie tylko w całym kraju, ale także poza jego granicami. Aby usprawnić proces dostarczania produktów do swoich klientów Lavazza postanowił zakupić pierwszy dostawczy samochód.
Lavazza - firma rodzinna
Markę Lavazza można nazwać firmą rodzinną. W prowadzeniu firmy Luigiemu Lavazza pomagali jego synowie. Kiedy w 1936 roku Lavazza zdecydował się odejść na emeryturę firma pozostała w rodzinie, a przepisana została właśnie na jego synów. Synowie dbali o rozwój firmy, a odziedziczony po ojcu zmysł do biznesu nadal owocował wieloma sukcesami. W 1946 roku zaprojektowano pierwsze logo firmy. Rozpoczęto sprzedaż produktów opatrzonych tym właśnie logiem, dzięki czemu firma stała się jeszcze bardziej rozpoznawalna. W 1950 roku właściciele firmy postanowili zainwestować w kampanie reklamowe w prasie i radiu. Niniejsze posunięcie sprawiło, że liczba klientów znacznie wzrosła. Kolejnym przełomem w rozwoju firmy było otwarcie nowoczesnej fabryki w 1957 roku. Stosowana w niej innowacyjna pionowo/grawitacyjna metoda produkcji, zapoczątkowała przemysł palenia kawy. W 1958 roku producenci wprowadzili do sprzedaży kawę w puszcze, pakowaną próżniowo pod ciśnieniem. W latach 70-tych firma rozpoczęła swoje kampanie reklamowe w telewizji. W 1982 roku firma otworzyła swój pierwszy zagraniczny oddział w Paryżu, a kilka lat później wprowadziła nowy produkt, który stał się wówczas hitem marki Lavazza – Crema e Gusto. Sukces firmy we Francji sprawił, że jej zagraniczny rozwój nabrał ogromnego rozpędu. Powstawały kolejne oddziały w Niemczech, Nowym Jorku, w Wiedniu. Koniec lat 80-tych to czas w którym firma rozszerzyła swój asortyment o ekspres do kawy z kapsułkami na jedną porcję kawy, tzw. Espresso Point. Marka Lavazza w 1994 roku otrzymała certyfikat ISO 9003.
Oryginalne kawy ziarniste Lavazza
Dbałość o każdy szczegół podczas produkcji kaw firmy Lavazza owocuje powstawaniem kawowych specjałów najwyższej jakości. Cały proces rozpoczyna się już przy wyborze surowca. Na początku każda odmiana ziaren poddawana jest sprawdzeniu pod kątem zgodności z normami jakości narzuconymi przez firmę Lavazza. Następnie kontrola jakości ziaren przeprowadzana jest podczas morskiego transportu jeszcze zielonych ziaren kawy, która sprowadzane są do palarni we Włoszech. Firma nakłada na przedsiębiorstwa zajmujące się transportem ziaren restrykcyjne zalecenia co do transportu kawy. Tuż po dotarciu ziaren do palarni we Włoszech przeprowadzana jest wnikliwa kontrola kontenerów z kawą w celu wyeliminowania sytuacji w których jakość ziaren uległaby pogorszeniu podczas transportu. Firma posiada precyzyjnie określony system nadzoru selekcji ziaren, właściwego ich palenia, sporządzania odpowiednich mieszanek ziaren, łącznie z ściśle określonym sposobem pakowania gotowych produktów. Ścisły nadzór odpowiednich specjalistów na każdym etapie produkcji owocuje powstawaniem produktów najwyższej jakości dystrybuowanych na cały świat. Gwarancja jakości wynika również z zastosowania innowacyjnych technologii podczas produkcji kawy. Firma stale się rozwija dzięki czemu produkty bezustannie są ulepszane.
Upowszechnianie wyjątkowego smaku włoskiego espresso jest od zawsze głównym celem Lavazza. Wyjątkowy smak espresso pochodzącego z palarni Lavazza jest efektem ponad 100 letniego doświadczenia w produkcji kawy, dobierania najdoskonalszych surowców oraz stosowania najnowszych technologii. Oprócz flagowego produktu Lavazzy jakim jest espresso, firma w swojej ofercie proponuje szeroką gamę produktów, otwierając się na potrzeby swoich klientów. Jednym z elementów filozofii firmy Lavazza jest także stałe udoskonalanie produktów. Sukces Lavazzy wynika z ogromnego otwarcia na klienta i jego potrzeby.
Dzięki ciągłemu wprowadzaniu nowych propozycji dla swoich klientów i stałemu ulepszaniu swoich produktów marka Lavazza jest zdecydowanie jednym z liderów na rynku kaw na całym świecie. Marka Lavazza zapewnia najwyższą jakość produktów. Dzięki wieloletniej tradycji i olbrzymiemu doświadczeniu w przyrządzaniu najdoskonalszych kawowych kompozycji klienci mogą być pewni, że produkty są dopracowane w każdym calu. Lavazza to znak najwyższej jakości kaw i 100 % satysfakcji.